Telefonování v tramvaji


Už se vám také stalo, že nastoupíte do tramvaje, sednete si, vyndáte knížku a chcete se pustit do čtení? … Když najednou vedle vás se ozve: Ahoj, jak se máš, co děláš? To už víte své. Vedle vás se totiž posadil telefonní maniak. A že jich je! Jakmile se probudí, sáhnou po telefonu a už to jede… To mi sice může být ukradený (to myslím to ráno, neboť s dotyčnou nebo dotyčným nebydlím), ale jedno mi to není, když se ten někdo posadí vedle mě v tramvaji. Nebo přede mne. Nebo za mne. To už není totiž úniku.
Nejdřív se pokouším začíst do knížky, ale je to marné. Můj soused nebo sousedka má hlas jak zvon. A tak se dozvídám, že k obědu bude roštěná. To dotyčná mluví se svou matkou a žádá ji o sdělení rodinného receptu, aby si její miláček pochutnal a připoutala si ho k sobě navěky věků. To, že mne to nezajímá, v tom nehraje žádnou roli. Při tak důležité konverzaci se nebere ohled vůbec na nikoho. Natož na mne a na moji četbu.
Nejdřív vždycky dostanu vztek a v duchu si promýšlím ta správná slova, která bych řekla. Je to zbytečné. Stejně nic neřeknu. Jsem totiž zbabělec. Po návalu vzteku přijde druhá fáze, a to je rezignace. Zavřu knížku a uložím do kabelky. Pak zavřu oči a zkouším meditovat. Tedy oprostit se od hlasu (který mi řve do ucha a je to dosti nepříjemné). Nejde to. Nebo to spíš neumím. A tak se postupně dozvídám nejen ten báječný rodinný recept (tajemství je ve vídeňské cibuli, rozebrané na kolečka a usmažené do křupava), ale i to, že po Frantovi vyjela Marie a že ona to tak nenechá a bude si Frantu více hlídat. Následuje výčet kolegyň, které si brousí zuby na její místo ve firmě, dále… No dále už vážně nemůžu a tak se mile dovolím, že budu vystupovat. Dotyčná se na mě nevrle podívá, jakože co vyrušuji, a pak mne nechá vystoupit. Ještě se stačím na ni omluvně usmát. Neopětuje, protože zrovna líčí, co jí řekl šéf…
Co vám mám povídat! Vystoupit jsem vůbec neměla v úmyslu, udělala jsem to jen proto, abych se zbavila líčení událostí mé spolucestující. Čekání na další tramvaj jsem si zkrátila psaním SMS mému nadřízenému, že se asi o nějaké minuty zpozdím. Odpovědí mi bylo OK. I když s vykřičníkem! Ach jo.
Konečně dorazila i má tramvaj, já nastoupila, posadila se (mám štěstí, bylo volné místo), vytáhla knížku a vtom vedle mne zazvonil. Telefon. Scénář se opakoval. Tak vám nevím. Mám na tyto situace štěstí jenom já? Nebo se to stává i vám? Vadí to jenom mně? Nebo i vám? Jsem jenom já frustrovaná baba, které to telefonování jde na nervy? Nebo to vadí i někomu jinému? Nechápu, proč někdo nemůže říct, promiň, já jsem v tramvaji (potichu), zavolám ti hned, jakmile vystoupím. No jasně, pokud by se jednalo o něco důležitého, tak ať si to vyřídí ten dotyčný v tramvaji. Ale proboha, jestli mám koupit čtyři kotlety nebo šest, to snad tak akutní není! Nebo ano?
Mě napadá jen jedno. Ohleduplnost a takt. Možná i trošku empatie. To se mi zdá, že chybí. Že někoho vůbec nenapadne, že mé starosti (oni to většinou starosti ani nejsou) ty ostatní nemusejí zaujímat. Ba dokonce je nezajímají vůbec. Ano, v dnešním světě je mobilní snad úplně každý. Tím důležitější je prostě právě ta ohleduplnost při každodenním používání mobilu. A tak si myslím, že by nebylo na škodu zařadit používání mobilních telefonů do učební osnovy ve škole (nejlépe už základní), aby si děti osvojili pravidla telefonování na veřejnosti (ve veřejných dopravních prostředcích) a vymezit tak hranice, co ještě můžu a co je už přes čáru. Vždyť je to přece tak jednoduché a určitě se nám to všem vyplatí. A nemusím tak kazit všem ostatním náladu hned po ránu.
A jak to vidíte vy?

Komentáře

  1. Souhlasím, taky mě to štve. Kdyby aspoň tak neřvaly - schválně tvrdé y, protože jsou to většinou ženské. Zdá se mi, že probírají dost osobní záležitosti a přitom hulákají na celou šalinu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, jsou to skoro vždy s tím tvrdým "y"...

      Vymazat
  2. Nesnáším to stejně jako ty. Jsem ten člověk, co se omluví, že zavolá později, protože zrovna nastupuju do tramvaje a třeba moje máma se tomu vždycky strašně diví. Naštěstí ona tramvají nejezdí a v autě ať si huláká jak na lesy :D
    Taky většinou neřeknu nic a jenom zle koukkám, ale jednou už jsem se neudržela. Slečna popisovala svuj velice osobní a intimní život kamarádce po telefonu, jak jí přítel klidně sváže a že se na ní umí bejt v posteli zlej. Tak jsem se otočila a řikám, že by asi přítel koukal, že už to ví celá tramvaj jak je zlej a jestli náhodou nemáme zavolat pro ní, chudinku, policajty. Zrudla, vystoupila a podle mě už nikdy v tramvaji volat nebude :D

    OdpovědětVymazat
  3. Jééé, to je příběh... také jsem jich vyslechla spousta, jeden lepší než druhý... jen se divím, že to těm lidem nevadí, že je slyší celá tramvaj :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Noo, další, co mě serou jsou uječený děti, co pobíhají po MHD. To je taky lahoda. Já občas telefonuju, ale mluvím dost potichu, takže si myslím, že nikoho neruším. Telefonování nenávidím, takže se tohle stane tak jednou za čtvrt roku.

    Sama jsem čtenářka a nemám rušení ráda. Ještě je super, když někdo v MHD jí něco, co křupe. To bych nejradši křupla jemu:D.

    Verča ze Ztracena v Praze

    OdpovědětVymazat
  5. Jasně, křupání je také lahoda!!! Asi už to nemůže někdo hlady vydržet ? :-)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zvyk je železná košile

Přísloví, rčení a jiná přirovnání

O cestování jinak, aneb byla jsem v Keni