Zařídím ti pokojíček, aneb kreativitě se meze nekladou

Jiná doba. Jiné možnosti. Jiné požadavky. A tak bych mohla pokračovat. Ale jedno je jisté. Časy se opravdu změnily. K lepšímu. A to mi můžete věřit, protože už něco opravdu pamatuji. Pamatuji doby, kdy dětský pokoj nebyl součástí bytu a rodina se tísnila ve dvoupokojovém bytě i s babičkou. Potom když už byl, musel se o něj dotyčný dělit s bratrem nebo se sestrou. Nedej bože, že těch sester nebo bratrů bylo víc. A když si vzpomenu na vybavení pokoje, které si mohl tenkrát v obchodech člověk koupit, vyloudí se mi na rtech úsměv. Ne, nebojte se, popisovat to tady nehodlám. Vrátím se raději na začátek.

Mám malou vnučku, která mě jezdí často navštěvovat a zůstává i několik dní. A protože mám jeden pokoj volný, rozhodla jsem se ho zařídit tak, aby se jí líbil. A věřte mi, v dnešní době je takové zařizování opravdu radost. Stačí si otevřít internet a vybírat. A tak jsem se zapojila do akce „Soutěžím o nábytek a vybavení na Heureka.cz (http://nabytek.heureka.cz/). Oproti minulým dobám, je vybírat opravdu z čeho. Na můj vkus až příliš. Tuhle postel nebo spíš tamtu? A v jaké barvě? Co ten lustr? Je lepší ten klasický nebo spíše nějakou modernu? A pak jsem se do toho pustila.

Krok číslo jedna. Nábytek. Protože se jedná o devítiletou holčičku, měl by být prostě holčičí. Těch nabídek je tolik, že je opravdu těžké si vybrat jednu. Nakonec jsem se rozhodla pro dětský pokoj  SMYKA B,  v barvě bílé a rukojeť růžová (https://detske-pokoje.heureka.cz/idzczack-detsky-pokoj-smyka-b/). Ideální kombinace pro dívku. Ano, postel tam je, psací stůl také, komoda, prostě všechno, co taková devítiletá holčička potřebuje. Dokonce i skříň. Jezdí ke mně totiž vybavená jak na cestu kolem světa a skříň je prostě nutná. 


No a ještě kobereček a už se to začíná vybarvovat. Mé oko padlo na dětský koberec Vopi Kids 410 Lila (https://koberce-a-koberecky.heureka.cz/vopi-kids-410-lila/).


Tak a základ je hotový. Teď už si pohraji jen se světly, závěsy, prostě s dekorací. Zbytek pak nechám už na vnučce. Je to přece holka a bude to pro ni výzva. Už teď vidím, jak si vystavuje všechny ty panenky, kuřátka, plyšáčky, vázičky, prstýnky, a tak. No známe to my dámy, že?

Teď lustr. Jdeme na to. Nakonec zvítězil růžový Elobra 123737 ve tvaru květiny (https://svitidla.heureka.cz/elobra-123737/). 

K tomu jsem vybrala na stěnu lampičku ve tvaru květiny stejnou jako stropní osvětlení. Jedná se o svítidlo Elobra 123706 (https://svitidla.heureka.cz/elobra-123706/). 

A nyní povlečení do postele. Vyhrál Motýlek (https://detske-povleceni.heureka.cz/belisima-povleceni-motylek-sede-90x120-cm/), který celý pokojíček rozzáří. Doufám, že i její očička. Povlečení je sice dražší, ale zato kvalitní a vyrobené z příjemného materiálu. Navíc ten krásný a veselý obrázek motýlka nenechá smutnou žádnou holčičku. Nakonec jsem se rozhodla, že závěsy a záclonky vybereme spolu. Třeba záclony nebude ani žádné chtít. Má totiž ráda světlo a závěsy tedy postačí.


Co si přát nakonec? Odpověď je zcela jednoduchá. Aby se jí u mě líbilo. Já vím, namítnete, ono ne vždy záleží na tom, kde jste, ale spíše s kým jste. Souhlasím. Ale mezi námi, ono krásné prostředí má také něco do sebe. Stále totiž platí, že doma je doma. A tam se musím cítit dobře. Určitě na tom má svůj podíl i pěkné prostředí. Proto vybírejte i vy, je totiž z čeho!

Co dodat závěrem? Snad už jen citát. Je od německého spisovatele Heinricha Seidela a zní: „Nemáme domov hledat, ale domov vytvářet.“ Není to snad pravda? Kreativitě se meze nekladou.


Komentáře

  1. Moc se mi líbí poslední zmíněný citát od pana Seidela. Tím, jak poslední roky pendluju mezi kolejí a mým trvalým bydlištěm, myšlenka domova či toho, co vlastně takový domov mám mít, se mi objevuje v mysli čím dál častěji. A stále hledám odpovědi.
    Líbí se mi doplňky, co jste vybrala. Sice na jsou doplňky až moc růžové, ale každá princezna má jiné požadavky ;)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Zvyk je železná košile

Přísloví, rčení a jiná přirovnání

O cestování jinak, aneb byla jsem v Keni